Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση για το προσωπικό αυξημένων προσόντων

manitakis 533 355Η τοποθέτηση του Υπουργού Δ.Μ.&Η.Δ. Αντώνη Μανιτάκη στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη, με θέμα «Άνιση αντιμετώπιση προσωπικού αυξημένων προσόντων στη ρύθμιση για την κινητικότητα των δημοσίων υπάλληλων»:

«Τα κριτήρια που θέσαμε στην Υπουργική Απόφαση για το πρόγραμμα της κινητικότητας αφορούσαν αποκλειστικά την προαπαιτούμενη ενέργεια εκ του ν.4093/2012. Αφορούσαν δηλαδή τη διαθεσιμότητα αποκλειστικά και μόνο ΔΕ. Και επιπλέον ήταν υπάλληλοι που είχαν προσληφθεί με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.

Άρα δεν μπορούσε αντικειμενικά να αφορά υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και πολύ περισσότερο δεν μπορούσε να αφορά τους αποφοίτους δημόσιας διοίκησης.
Στην απόφαση αυτή δεν αποτυπώσαμε τα πάγια κριτήρια της κινητικότητας. Διότι τα πάγια κριτήρια της κινητικότητας, εάν διαβάσει κανείς προσεκτικά το νόμο, θα δει ότι στηρίζονται σε δύο βασικούς πυλώνες.

Πρώτον είναι το συμφέρον της υπηρεσίας, δεύτερον η αξιοποίηση του υπαλλήλου. Αυτά θα εξειδικευτούν σε νεότερη απόφαση η οποία θα εκδοθεί όταν θα αρχίσει να εφαρμόζεται το καθεστώς της κινητικότητας πέρα από αυτή την ειδική, και εφάπαξ περίπτωση που εφαρμόσαμε το Νοέμβριο του 2012.

Είναι προφανές λοιπόν ότι στις προθέσεις του Υπουργείου είναι -και επαναλαμβάνω αποτυπώθηκε στο νόμο- να αξιοποιήσουμε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κατά τον αποδοτικότερο τρόπο, τους υπαλλήλους που έχουν προσόντα με βάση το κριτήριο της αξιοκρατίας. Και προφανώς θέλουμε και στο θεσμικό νόμο που πρόκειται να καταθέσουμε εντός των προσεχών εβδομάδων, να δείξουμε ότι θα αξιοποιήσουμε ειδικά τους αποφοίτους της σχολής δημόσιας διοίκησης, τόσο κατά την εξέλιξη τους όσο και για την επιλογή των θέσεων ευθύνης. Και το θέμα που έχουν θέσει παλαιότερα που αφορά τη δημιουργία ενός διυπουργικού κλάδου θα το αντιμετωπίσουμε ακριβώς για να αξιοποιήσουμε τους αποφοίτους της σχολής.

Η κινητικότητα είναι ένα πολύ αποφασιστικό και λειτουργικό εργαλείο για να επιτύχουμε μια κατανομή με ορθολογικά κριτήρια του υπαλληλικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα. Γι αυτό και δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση σε αυτό, μόνο που για να λειτουργήσει χρειάζεται, ένα μηχανισμό πολύ καλά προετοιμασμένο.

Καταλαβαίνεται ότι για να μετακινήσουμε παραδείγματος χάριν 12.500 υπαλλήλους ή 25.000 σε ένα ή δύο χρόνια πρέπει να έχουμε μία πολύ καλή προετοιμασία που να στοχεύει σε δύο πράγματα: πρώτον, να μπορούμε να εντοπίσουμε τις κενές θέσεις και τις ανάγκες, να περιγράψουμε το εργασιακό προφίλ των θέσεων, των υπαλλήλων που χρειάζονται για αυτές τις θέσεις, και ταυτόχρονα να κάνουμε μία όσο γίνεται πιο ακριβή, όσο γίνεται πιο αξιοκρατική διαδικασία για να αξιοποιήσουμε καλύτερα τους υπαλλήλους αλλά και για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του δημοσίου με καταγραφή των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των δημοσίων υπαλλήλων.

Υπό αυτό το πρίσμα σκοπεύουμε και ήδη επεξεργαζόμαστε ένα πλαίσιο που θα αποτυπώνει το εργασιακό προφίλ του υπαλλήλου με κύρια έμφαση στην αξιοκρατία. Πρέπει να συνδυάσουμε το αίτημα της αξιοκρατίας –για μένα αυτό είναι το πρώτο- το οποίο όμως ταυτόχρονα πρέπει να συμβαδίζει με το πάγιο αίτημα της αντικειμενικότητας.»

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ

images_184-c7a6329097

Βράβευση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Για την πανεπιστημιακή διδασκαλία του τον Δεκέμβριο του 2007.


images_DSC08078

68 Χρόνια από τη σφαγή στο Δίστομο
Εκπροσωπώντας την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Παναγιώτη Πικραμμένο στην Ιστορική επέτειο.

Φωτογραφίες